De nordiska konsumentombudsmännens ståndpunkt om marknadsföring via sociala medier
Näringsidkare som marknadsför sig via sociala medier ska följa de allmänna regler som gäller för marknadsföring på internet.
De nordiska konsumentombudsmännen tog i maj 2010 fram en gemensam ståndpunkt för handel och marknadsföring på internet. Ståndpunkten beskriver de allmänna regler och principer som gäller vid marknadsföring på internet och kan därför även användas när näringsidkare marknadsför sig via sociala medier.
Denna ståndpunkt om marknadsföring via sociala medier är således ett komplement till ståndpunkten för handel och marknadsföring på internet.
De nordiska konsumentombudsmännens ståndpunkt om marknadsföring via sociala medier
Filformat: PDF
Sidformat: A4
Sidantal: 19
Utgivningsår: 2012, reviderad 2015
Filstorlek: 0,7 Mb
De nordiska konsumentombudsmännen tog i maj 2010 fram en gemensam ståndpunkt för handel och marknadsföring på internet. Ståndpunkten beskriver de allmänna regler och principer som gäller vid marknadsföring på internet och kan därför även användas när näringsidkare marknadsför sig via sociala medier.
Denna ståndpunkt om marknadsföring via sociala medier är således ett komplement till ståndpunkten för handel och marknadsföring på internet.
De nordiska konsumentombudsmännens ståndpunkt om marknadsföring via sociala medier
Filformat: PDF
Sidformat: A4
Sidantal: 19
Utgivningsår: 2012, reviderad 2015
Filstorlek: 0,7 Mb