Faktablad telefonförsäljning

Faktablad telefonförsäljning

Alltför många konsumenter har under allt för många år drabbats av omfattande problem till följd av telefonförsäljning. Parallellt med detta har Konsumentverket lagt mycket resurser på att motverka problemen, dessvärre med begränsad effekt. Inte heller andra insatser har haft önskad effekt. 

Faktabladet Telefonförsäljning – en oönskad, olämplig och djupt problematisk affärsmetod ger en kortfattad sammanfattning av de största problemen med telefonförsäljning samt Konsumentverkets förslag på åtgärder. Faktabladet sammanfattar rapporteringen av regeringsuppdraget att utreda och lämna förslag som syftar till att stärka konsumentskyddet vid försäljning via telefon.

Hela redovisningen av regeringsuppdraget finns i Redovisningsrapport 2025:5 Telefonförsäljning

Ladda ner 

Filformat: tillgänglighetsanpassad PDF 
Sidformat: A4 
Sidantal: 3 
Utgivningsår: 2025